logo1

logoT

 

Лиаз шкода 706


Skoda-706RТ/МT. Легенда советских дальнобойщиков: mexanizm — LiveJournal

Грузовик Skoda-706RT  смело можно назвать одним из самых удачных решений чешских  автомобилестроителей, а в СССР «докамазовской» эпохи это была  легендарная машина, основная их часть работала в «Совтрансавто» на  международных грузоперевозках.  

История этой машины  началась в 1957 году, когда машина была представлена широкой публике, у  которой вызвала заслуженный интерес. Первое что бросалось в глаза –  компоновка. Капот над двигателем был редкостью в 50-х, во времена, когда  в Европе всё еще правили бал «капотники». Только вот кабина не  откидывалась, и доступ к двигателю был прямо из кабины.  

Дизельный (с  непосредственным впрыском) шестицилиндровый двигатель объемом 11.76  литра и мощностью 160 л.с. позволял выпускать этот грузовик во множестве  различных модификаций, самой массовой из которых был седельный тягач  Skoda-706RTTN. 

Машина быстро  завоёвывает популярность как в странах соцлагеря, так и в Европе.  Ценится за свою выносливость, неприхотливость в обслуживании, высокую  скорость, простую и высоконадёжную конструкцию, несложную в ремонте.  

Массовые поставки   Skoda-706RT  в СССР начинаются в середине 60-х. В основном это были  тягачи Skoda-706RTTN, работавшие в паре с чешским, одноосным  полуприцепом – рефрижератором.  

Именно такая машина фигурирует в кадрах известного советского кинофильма «Кавказская пленница»  

Кстати, раз уж зашла  речь о кинематографе, то нужно упомянуть и «Гонку с преследованием», где  Skoda-706RTTN фактически одну из главных ролей играет, эпизодически  встречается и в фильмах «Мираж» и «Человек-амфибия», «Приключения  электроника».  

Skoda-706RTTN давала советскому шофёру небывалый уровень комфорта, ведь кабина была со спальником. Первым советским грузовиком со спальником стала «Колхида»,  только вот назвать «цирковую лошадь» полноценным тягачом не получится  при всем желании. Кстати, проектируя кабину «Колхиды», конструкторы явно  вдохновлялись «Шкодой».  

В 1966 году Skoda-706  получает новый двигатель мощностью 180 л.с., а в 1969 году появляются  еще более мощные модификации Skoda-706MT4 и Skoda-706MT5, с двигателем  мощностью 210 л.с. пятиступенчатой коробкой передач с делителем и  небольшим рестайлингом. Skoda-706RT при этом, продолжала производиться.  

В 1973 году появляется  укороченная кабина, без спальника. Кабина устанавливалась на шасси для  спецтехники, самосвалы и другие модификации, условия эксплуатации  которых не подразумевали частые дальние поездки.  

У советских «дальнобощиков» уже был свой тягам, МАЗ-500,  но Skoda по прежнему была популярна и любима, а в Болгарии даже  началось производство Skoda-706RT под маркой LIAZ-Маdara. Выпускался он с  1970 по 1981 год. 

Skoda-706RT продержалась  в производстве до 1985 года, а Skoda-706MT в модификациях самосвала  продержалась в производстве аж до 1987 года. Суммарно было выпущено  около 250 тыс. различных модификаций грузовика Skoda-706 RT и MT.  Запас  прочности у них был такой, что машина довольно часто встречалась на  дорогах до середины 90-х годов. Сейчас их уже кроме как на выставках  олдтаймеров не встретить, осталась о машине лишь добрая память.  

Škoda 706 - Википедия

Škoda 706
Výrobca Škoda
Produkcia 1939-1943 гг.
Krajina pôvodu Ческо-Словенско
Predchodca Škoda 606
Наследовник Škoda 706 R
Typ karosérie Nákladný automotivebil
Успорядание Tradičná koncepcia
Двигатель (y) vznetový radový 4-taktný 6 valec s objemom 8554 см3 (110 × 150 мм) и мощность 81 кВт (110 кОм) при 1500 oт / мин.
Преводовка (у) 5 + 1 stupová manuálna
Dĺžka 7 650 мм
Šírka 2 350 мм
Výška 2 500 мм

Škoda 706 боле означение пред úžitkové Automobily ktoré už od 30. rokov 20. storočia vyrábal závod Škoda. Výroba prebiehala v mnohých podnikoch a trvala neuveriteľných 50 rokov, počas ktorých došlo k mnohým technickým zmenám a vylepšeniam.Последние большие выробы увеличены на типовой раду Škoda 706 MT в поднику LIAZ Jablonec nad Nisou.

Každá automobilka má svoj systém značenia automobilov a ASAP Mladá Boleslav (Škoda) kódovala názvy trojmiestnym číselným označením. Прве две части выявляли носитель перевозки в метрических центрах (100 кг), третья часть почтового двигателя. Škoda 706 tak označuje vozidlo s nosnosťou 7 ton a 6 valcovým motorom. Dodatkové písmená означали другие модельные раду и подвозку.

Nákladný automobil Škoda 706 mal rebrinový ram, šesťvalcový vznetový motor и dve tuhé nápravy (poháňaná bola len zadná), odpružené dvojicou listových pružín. Najviac kusov bolo vyrábaných v prevedení valník, no dodávali sa i verzie bez nadstavby, ktorú si zákazník nechal namontovať u špecializovanej firmy.

Тип объявления:

  • Škoda 706 - základné prevedenie: valník alebo podvozok pre účelové nadstavby
  • Škoda 706 N - nízky ram - prevedenie so zníženým ramom pre montáž autobusových karosérií
  • Škoda 706 D - dlhý ram - predĺžený rázvor o 1000 мм до väčšie valníky
  • Škoda 706 ND - nízky dlhý rám - znížený ram na preženom razvore pre väčšie autobusy

Rad 706 začal nahrádzať najmä menšíší 1935 - 1936) с chrbticovým podvozkom, превзатых од nákladných automotivebilov Татры.Sľubné vyhliadky modelu zastavila druhá svetová vojna и nedostatok surovín i kapacít. Последние выпущены ранее, когда Вермахт приобрел автомобиль на более низкой цене, чем раньше.

Шкода 706 R
Výrobca AZNP Млада Болеслав, Avia Letňany, LIAZ Rýnovice
Produkcia 1945 - 1958
Krajina pôvodu Ческо-Словенско
Predchodca Škoda 706
Наследовник Škoda 706 RT
Typ karosérie Nákladný automotivebil
Успорядание Tradičná koncepcia
Двигатель (y) vznetový radový 4-taktný 6 valec s objemom 11 782 см3 (125 × 160 мм) и мощность 99 кВт (135 кОм) при 1750 от / мин.
Преводовка (у) 5 + 1 stupová manuálna
Dĺžka 8 285 мм
Šírka 2 350 мм
Výška 2 500 мм

R - rekonštruovaný .

Sklápač 706 RS s pôvodnou kapotou, Budapešť 1961

Škoda 706 R má zaujímavú históriu, ovplyvnenú vojnou. Motor bol tajne vyvinutý počas II. svetovej vojny, no sériová výroba celého automotivebilu sa po vojne už nekonala.Prakticky už po ukončení vojny, 9. мая 1945 г., zbombardovala nemecká Luftwaffe Mladú Boleslav и одна si к práve automotivebilka, самая высокая степень обслуживания и некоторые со специальными вырубными стройками. Zo zachránených dielov bolo postavených len niekoľko nekompletných kusov Škoda 706 R.

Кратко нато политическое розхождение о výrobe в Mladej Boleslavi, kde zostala iba produkcia osobných automotivebilov. Ostatná výroba bola presunutá do Leteckých závodov Avia Letňany, ktoré boli organačne začlenené pod správu mladoboleslavskej automotivebilky.V priebehu nasledujúcich rokov vyrobili v novom závode 7 877 kusov Škody 706 R a niekoľko tisíc podvozkov i kompletných autobusov Škoda 706 RO.

По наступе коммунистической влады падло переходное о навозной летучей выручке до Ави и надстройки автомобилей на буде реализованной в Либерецком крае. Iba tri mesiace trvalo zaučenie montážnych robotníkov a iných pracovníkov, ako aj sťahovanie technológie do nových priestorov. Výroba sa tak od začiatku potýkala s ažkosťami, ktorých odstraňovanie neraz trvalo i roky.Od októbra 1951 sa tak začalo s výrobou jednotlivých komponentov a 2. 1. 1952 vyšiel z brány rýnovického podniku prvý autobus Škoda 706 RO. Do konce roku bolo vyrobených 340 контейнеровозов и kompletných nákladných vozidiel Škoda 706 R, v roku 1953 už 2 446 kusov a v roku 1954 dokonca 4 120 jednotiek (okrem autobusov).

K 1. 1. 1953 официально открыта автономная автомобильная машина Свободные автомобильные заводы (ЛИАЗ) так сидлом в Рыновичах и с главным монтажным заводом в Мниховом Градишти.Уж конком рока 1953 в подник из неподходящих водов роздел на единичные воды, но в року 1958 в с наступлением новой модели 706 РТ подник ЛИАЗ опатовне получил.


Тип объявления:

  • Škoda 706 R - základné prevedenie: valník alebo podvozok pre účelové nadstavby
  • Škoda 706 RS - rekonštruovaný, sklápač - verzia s hydraulicky sklápacou korbou
  • Škoda 806 RS - odvodený exportný 8-tonový sklápač so zosilneným rámom podvozku
  • Škoda 900 R - odvodený exportný 9-tonový valník so zosilneným ramom podvozku
  • Škoda 706 RO ( rekonštruovaný, omnibus ) - odvodený autobus, postavený na zníženom a predženom rame s upraveným motorom
  • Шкода 706 ROK ( komunálny ) - takmer výhradne verzia с nadstavbou на vývoz komunálneho odpadu (KABINA бола prevzatá г Передней Casti Autobusu)


Модель Шкода 706 R бол posledným nákladným automobilom materskej automobilky Шкода zároveň jediným kapotodisobeysvým LIAZom .Celkovo bolo vyrobených 20 531 vozidiel Škoda 706 R v rôznych verziách (okrem autobusov).

Шкода 706 РТ
Výrobca ЛИАЗ
Produkcia 1958 - 1985
Krajina pôvodu Ческо-Словенско
Predchodca Škoda 706 R
Наследовник Škoda 706 MT
Typ karosérie Nákladný automotivebil
Успорядание Tradičná koncepcia
Двигатель (y) vznetový radový 4-taktný 6 valec s objemom 11 782 см3 (125 × 160 мм) и мощность 118 кВт (160 кОм) при 1900 от / мин.
Преводовка (у) 5 + 1 stupová manuálna
Dĺžka 8 285 мм
Šírka 2 350 мм
Výška 2 500 мм

RT - ramový, trambusový .

Prototyp z roku 1955 pochádzal z novej vývojovej a konštrukčnej kancelárie LIAZu, založenej v roku 1953. Кабина.

Významnou zmenou bola rekonštrukcia motora, ktorý dostal priame vstrekovanie paliva, čo znamenalo zvýšenie výkonu a podstatné zvýšenie spoľahlivosti. Ku zlepšeniu jazdných vlastností a ovládateľnosti prispela montáž menších pneumatík, skrátenie rázvoru s ním súvisiace zníženie hmote o 400 кг. Другой прототип из года в 1956 году в первый раз в год 1964 года в редакции с похоном другого направления (Škoda 706 RTP).

V roku 1957 sa začalo sériovej výroby a vzniklo 62 vozidiel Škoda 706 RT, o rok neskôr z výrobných hál odišlo už 4 070 a v roku 1959 dokonca 5 359 vozidiel.Продукт превосходного качества в 1968 году с почтом 9 142 ед. До конца року 1970 г. так взникло целково 90 000 кусов раду RT. Последние кусы на зачетком 90. роков.


Тип объявления:

  • Škoda 706 RT - základná verzia: valník alebo len podvozok (s kabínou) pre účelové nadstavby
  • Škoda 706 RTS - sklápač, alebo len podvozok pre sklápač
  • Škoda 706 RTH - подвозок pre kropiace vozidlo
  • Škoda 706 RTHP - podvozok pre hasičskú cisternu so striekačkou
  • Škoda 706 RTK - подвозка перед вывозом на автомобиле
  • Škoda 706 RTTN - návesový ťahač
  • Škoda 706 RTD - dlhý valník s nízkoložnou plochou
  • Škoda 706 RTP - валник с похоном 4 × 4
  • a množstvo ďalších podvariánt
  • Škoda 706 RTO ( ramový trambusový osobný ) - поставены на нижнем и нижнем подвозке
  • CAS-24 на подвозку Škoda 706 RTHP

  • Škoda 706 RT предварительная подготовка цемента

  • Škoda 706 RTK BOBR, vozidlo pre zvoz komunálneho odpadu

  • Ťahač Škoda 706 RTTN с mraziarenským návesom

Škoda 706 MT
Výrobca ЛИАЗ
Produkcia 1966-1988 гг.
Krajina pôvodu Ческо-Словенско
Predchodca Škoda 706 RT
Наследовник ЛиАЗ 100
Typ karosérie Nákladný automotivebil
Успорядание Tradičná koncepcia
Двигатель (y) vznetový radový 4-taktný 6 valec s priamym vstrekovaním, объёмом 11 948 см3 (125 × 160 мм) и мощностью 132 - 154 кВт / preplovanie / (180 - 210 k) при 1900 otáčkach za min.
Преводовка (у) 5 + 1 stupová manuálna s redukčnou prevodovkou
Dĺžka 8 285 мм
Šírka 2 350 мм
Výška 2 500 мм

MT = modernizovaný trambus alebo tiež medzityp .

Tento rad sa v podstate nemal vôbec vyrábať, išlo o "dočasné núdzové riešenie", ktoré sa nakoniec vo výrobe udržalo viac ako 20 rokov.

Одноместный номер, 60. ЛИАЗ был назначен на новый уровень, на котором ЛИАЗ 100. Большой выбор был выдан на новый уровень, мотор, компоненты, которые были заменены одним движением, но не было подтверждено, что его можно использовать. To viedlo k tomu, že ešte v roku 1966 nebolo kde a na čom vyrábať novú kabínu ani ramy. Новый двигатель M630, с новым двигателем M634 и новым двигателем, который используется, чтобы вывести его на новый уровень, если он установлен на модели RT под новым обозначением MT с новым двигателем, предыдущим и направленным.

V roku 1966 tak boli skonštruované prvé verzie Škoda 706 MS (тип 706 RT с новым двигателем M630, без водяных колес и колесами типа TRILEX). Týchto vozidiel bolo ale vyrobených len niekoľko desiatok, pretože ďalej sa vyrábali už len modely Škoda 706 MT с новыми направлениями и с дисковыми колесами. V nasledujúcich rokoch sa v LIAZe súbežne vyrábal rad 706 RT и 706 MT, ku ktorým neskôr pribudol nový rad LIAZ 100 a k tomu i ažký kolesový ahač ŠT 180.

Первый тип двигателя 706 МТ Мотор M630 / P100 с мощностью 132 кВт (180 кВт) и обозначен как LIAZ MT3, но не раньше 1969 года, когда двигатель M634 был выпущен с двигателем 154 кВт (210 кВт) до объявления LIAZ MT4 (Rázvor 600). мм) ЛИАЗ МТ5 (развертка 5400 мм).Tieto modely už mali novú modernú преводовку Praga 10P80 alebo 5P80.

Do jesene 1978 bolo vyrobených 41 300 vozidiel radu 706 MT, pričom ešte v roku 1984 zišlo z výrobných pásov 18 700 jednotiek a v последнем roku produkcie (1988) 1 756 jednotiek. Výroba typov 706 RT и 706 MT tak skončila takmer súčasne.


Тип объявления:

  • Škoda 706 MT - základná verzia: valník alebo len podvozok (s kabínou) pre účelové nadstavby
  • Škoda 706 MTS 24 - тройной склапач
  • Škoda 706 MTSP 24 - тройной экран с похоном 4 × 4
  • Škoda 706 MTSP 25 - подвозок с похоном 4 × 4 в zosilneným ramom pre cestárenské nadstavby
  • Škoda 706 MTSP 27 Agro - подвозок с похоном 4 × 4 и с помошными элементами перед пологосподарскими надставками
  • Škoda 706 MTTN - návesový ťahač
  • Škoda 706 MTV 5 - dlhý valník
  • a množstvo alších podvariánt

Toto "medzitypové provizórium" nakoniec trvalo viac ako 20 rokov, pretože výroba skutočne moderného Liazu 100 sa s trestuhodným plózbekánís rozbekáný

  • Škoda 706 MT4 s Hydraulickou rukou

  • Škoda 706 MT nemeckého zberateľa

  • Škoda 706 MTSP s pohonom všetkých kolies

  • Škoda 706 MTS 24 на skúške bŕzd

  • Commons ponúka multimediálne súbory na tému Škoda 706
  • КОШЕК, Петр; KRÁLÍK, январь: L&K - ŠKODA, 1895–1995 , 2.díl: Let okřídleného šípu , (Motorpress Praha 1995), ISBN 80-9-4-9
  • KUBA, Adolf: Automobil v srdci Evropy , (NADAS Praha 1986)
  • NEUMANN, январь: Autobus Škoda 706 RO , (Grada Publishing 2009), ISBN 978-80-247-2586-4
  • LIAZ.cz: Řada RT: prospekty
  • LIAZ.cz
  • LiazNavzdy.cz
  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Škoda 706 na českej Wikipédii.
.

код Лиаз 706 РТ

- Лесник специально на подвозч КОДА-ЛИАЗ

Nzkolon valnk 706 RTD v pivovarnickch slubch

Nkladn automotive koda 706 RT - история и ввой

Na potku padestch let, kdy se vroba pvodnch nkladnch automotive znaky koda ze 40. let sthuje z n.p. Авиа в Летаны до будущего сделку поднику Лиаз в Яблончи-над-Нисоу и Мнихов Градити, за себоу май тыто возы истории длоухоу безмла чел дезэтилет. Nejen technologick pokrok, kterho bylo v rmci sil vech vlench stran bhem krvavho konfliktu dosaeno, ale i poteby spojen s update a vstavbou rozrstajcho se socialistickho eskoslovenska vyadujovani od strojrenstvážná? »

V erstv zformovanm podniku Liaz bylo vytvoeno nov vvojov oddlen, kter se bez otlen pout do modernizac a vvoje novch nkladnch automotive a to takovm tempem, e ji koncem roku 1955 pedstavchnło ztypły pedstavchný ztyn . Ten m vak jet npravy z pedchoz generace vozidel koda 706 R a tak ho hned v roce 1956 nsleduje druh, tentokrte ji Definitivn, Pedvrobn example nov typov ady koda 706 RT (Trambus) ady, kter spoluvytvela nerajzenich nadchzejcch padest let.

Непродлен по педавену прототип, в роче 1957 , нследуе вроба првнч срэовч возидел , конкртн дваэдэсти возидел тип RT, RTch, RTC, RTV и tiaedesti RTOch, RTD, RTOS a RTD. Вроба дле скоков рост на 4070 воздел в роче 1958, 5359 в росе 1959 пр ппад вробы ады РТ досахуе свхо максима 9142 выробенч воз в роце 1968. Возидла 706 РТ была, споло с поздними педалями модно 706 лет и 100 лет, , кды была с 2390 возидлы RTOch, RTD, RTOS, RTOch a RTHP выробенми в роце 1984 и 825 возы в роце 1985 уконена .


Зренован валнк 706 РТД

Vvojov krok, kter nov vozy RT ve srovnn se svmi pedchdci 706 R pedstavovaly, spoval pedevm v modernizaci motoru, nprav i kabiny .

Zklad pohonn jednotky o objemu 11,781 литр (vrtn x zdvih 125 x 160 мм) был pevzat z modelu 706 R . Пепрацовна была хлава мотору. З н была одна странна вив комрка а встиковн палива было вечера . Досахован компресн помр был 1: 16,5.Удван спотэба возидла была 24 литр нафты на 100 км (На возидла была стандартн монтован паливов ндр о объекте 175 литров, у RT и RTTN se на пн монтовалы дворе), спотеба олеже 0,8 литра на 100 км. Chlazen motoru было водн с чладием умстнм пед моторем под елнм панелем кабины. Налвак хрдло чладчо окружу была умстна впеду на капот возидла на ровни окен. Объект помещения капалины был 45 литров. Ztka chladie byla petlakov a доволовала звен тлаку в хладии o 0,3 атм, cо звёвало бод вару воды на 107 C.Термостат удровал теплоту чладc капалины в оптимлнм розмез 85 95 C. Про песнь регуляции соуила клона хладие овлдан колекем на двигателях тунелу в досаху иди. Elektrick soustava воз- действовала на pod naptm 24 вольта с dvma аккумулятор 12 В / 165 Ач и dynamem 24 В / 300 Вт (при RTO 800 Вт). Celkovou modernizac motoru byl zven vkon ze 135 k (706 R) na 160 k (706 RT) pi 1900 от. / Мин.

Певодовка была и надле птиц с моност азен рычлобху.Спойка была двукотуов, такая. Вздосахвал максимлн рыхлости в звёзды на пэводу розводовки мези 60 - 85 км / ч .


Практика 706 RT

Пепрацовный был об ту нправы , джейич кола с диск тип Trilex была нын обувь до пневматик 11x20 (у 706 R была пневм 12x22), на задн прав была кола здвоен. zen было неков с пневматикм посиловаем, умстно было пед педн правоу.На пн было на выбор возидла монтовно дзен гидравлика. Odpruen obou nprav zajiovaly svazky podlnch listovch per s kapalinovm tlumii na peed nprav.

Брзды возидла былилы тлаковздун . Non brzda psobila na vechna kola vozu, brzda parkovac wasla mechanick a psobila na kola zadn npravy, k тому было возидло выбавено jet brzdou odlehovac - motorovou .

Похотовостн хмотность возидла себе похибовала (в звислости на проведен возидла и его ставб) в размере 5900 6850 кг , уитен затен возидла, что похибовало около седми тун в звислости на похото- вости, 15 000 фунтов стерлингов достигнута. .


Zrenovovan taha nvs RTTN s jednonpravovm nvsem z n.p. BSS

На возидла ады РТ была монтовна зчела ноя кабина трамбусового типа ктер умонила звен походл посдкы возидла а в добь свхо взнику была кровь с вробкы захранин конкуренции. Pracovit idie было умстно впеду, налево од мохутнхо моторовхо крыту, ктер прочзел кабиноу по чел жей дльче. На крыт мотору была умстна одклдац деска а под н овлдац пка моторов брзды. Стандарт усподн кабины было тымстн, возидла про длинную мезинродн доправу была узпсобена про моност одпоинку посдкы на двоу звснч лкч.Педн седадла была одпруен полохов наставитель, задн седадла певн выймателн. Вытпн интериру возидла было тепловздун . Кабина была несклпц , на рму напевно улоен помоц сайлентблок, пступ к мотору был мон по сеймут еднотливч панель моторного тунелу в кабин.

В рмчи ады РТ было вырбно много модификаторов возидел с нейрзнжми нставбами, техникой джейх даже се мохоу лиит. Nsleduje vpis plnovanch produden s odpovdajcm oznaenm (dle dokumentace Liaz 1966), не вечна сэ вак докала сриов вробы :


706 RT nkladn valnk s asi a budkou
706 RTS sklp a asi sklpe s budkou
706 RTO autobus a autobusov asi
706 RTH budzou9 asi sc s budkou na popelsk vz
706 RTTN nvsov taha s budkou, s uzvrkou diferencilu
706 RTHP asi cisternov stkaky s budkou, s uzvrkou differencilu, s uzvrkou diferencilu, srodnch uzvrkou diferencilu
706 RTSP 2 - rychlosklp аси rychlosklpe s budkou, s pednm nhonem, s uzvrkou diferencilu
706 RTS 2 rychlosklp s krtkou budkou аси rychlosklpe s krtkou budkou s uzvrkou diferencilu
706 RTDV valnk valnkov asi s budkou, s vleenou npravou
706 RTOB pepravnk vep
706 RTC valnk s celnm uzvrem
706 RT 3 nkladn automotive a asi s budkou (s pdavnou pevodovkou)
706 RTTN 3 nvsov taha s budkou (s pdavnou pevodovkou)
706 RTHP 3 asi cisternov stkaky s budkou (s pdavkon

nvod000 nvod000 nvod000 nvod000 pvod000 nvod000 nvod000 3 nkladn automotive s celnm uzvrem (s pdavnou pevodovkou)
706 RTP, RTPch asi nkladnho automotive s pednm nhonem
706 RTTNP - nvsov taha svodkou000

diff Нкладн автомобили код RT былый додвны до много земли входнхо блоку эль и землю зпаднч а до змо.Нвсов тахе RTTN, вырбн од року 1960, были до вробы заведены на заклад поадавк захранинч зказнк. До половины 80. Лет, кды была вроба уконена, было выробено вце не 150 тиск возидел ады РТ .

Наич сильнич заала бт возидла РТ в прбху добы нахразовна младми а модерджми возы много вробц а з наич силнич се поступн вытрцела. В днен доб се на эскословенскч сильнич похыбуй тчто возидел дов десткий. Nejastjmi, dosud aktivn sloucmi zstupci voz RT, jsou hasisk stkaky RTHP у многих добровольнч hasiskch sbor a kropc vozy AKV на подвозч RTH.S trochou tst se lze setkat s dalmi specilnmi nstavbami jako jsou napklad jeby, trolejov ve i vysokozdvin ploiny. Obecn lze ci, e tam, kde je nhrada starch vozidel, zejmna podvozk elovch, spojen s pli vysokmi nklady, a tato vozidla vykonvaj pouze druhotn prce a neslou v prv linii, nkladnskleva, nkladnáv linii, nkladnévlíji. Je vak pouhou otzkou asu, ne je nahrad vozidla novj. O to dleitj je obnova, by jde pouze o jednotliv kusy, tchto vozidel a jejich zachovn v podob muzejnch expont a vozidel ze soukromch rukou jednotlivch sbratel a zjemc o Historick vozidla, köln aby oila załodlik Liaz a nejen toho.

.

Škoda 706 - Википедия, Wolna Encyklopedia

Škoda już Przed Wojna produkowała Autobusy я ciężarówki стручок Nazwa 706. Под koniec лат 40. wówczas czechosłowackie Przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję nowych Modeli о тедж nazwie г nadwoziem на licencji również czechosłowackiej Karosy. Produkowano także ciężarówkę o nazwie Škoda 706 R.

Škoda 706 - samochód ciężarowy produkowany przez przedsiębiorstwo Škoda w latach 1939-1943. W pojeździe montowano czterocylindrowy silnik OHV o pojemności 8554 cm³ i mocy 110 KM (80,9 кВт), który napędzał tylne koła.Максимальна прендкосць, як могл осіąгнąц тэнпоязд wynosiła 52 км / ч. Na podwoziu samochodu ciężarowego montowano także nadwozia autobusów.

Škoda 706 R - samochód ciężarowy wytwarzany pod marką Škoda w latach 1946-1951 w fabryce Avia w Letňanach (dzielnicy Pragi). W pojedzie montowano silnik o pojemności 11782 cm³ i mocy 145 KM (106,6 kW), który rozpędzał go do prędkości maksymalnej 55 км / ч.

Wymiary Škody 706 R:

  • Длина: 8285 мм
  • Ширина: 2500 мм
  • Wysokość: 2360 мм

Wyprodukowano 7877 egzemplarzy Škoda 706 R.W roku 1951 produkcję pojazdu przejęły zakłady LIAZ, które pod własną marką wyprodukowały do ​​1957 roku jeszcze 20 531 pojazdów.

Škoda 706 RO (Rámový Osobní) - автобус, произведенный в Чехословакии с 1947 года на bazie ciężarowego samochodu Skoda 706 R.

Autobus był wytwarzany w trzech wersjach: miejskiej, międzymiastowej и dalekobieżnej.

Škoda 706 RT ( Rámový Trambusový ) - samochód ciężarowy skonstruowany na bazie powojennej ciężarówki Škoda 706 R.Następcą tego modelu był pojazd oznaczony Symbolem 706 MT ( Modernizovaný Trambusový ) produkowany już wyłącznie pod marką LIAZ.

Мендзымястовский автобус Škoda 706 RTO CAR z przyczepą Wnętrze Škody 706 RTO CAR (składane siedziska) Автобус Škoda 706 RTO LUX Туристический автобус Škoda 706 RTO LUX Kabina kierowcy autobusu Škoda 706 RTO LUX Skonstruowany na bazie Škody 706 autobus naczepowy NO 80 zaczepiony na ciągniku siodłowym Škoda 706 RT

Škoda 706 RTO ( Rámový Trambusový Osobní ) Karosa - Autobus Produkcji czechosłowackiej, będący również przedmiotem zawartej 6 grudnia 1958 Roku umowy licencyjnej г Czechosłowacją на produkcję ш Polsce autobusów Tego typu г nadwoziem Karosa (ш ramach przygotowań сделать тедж Produkcji Zakłady Budowy Nadwozi Samochodowych połczyły się z Zakładami Naprawy Samochodów w Jelczu, a powstałe w ten sposób przedsiębiorstwo przyjęło nazwę Jelczańskie Zakłady Samochodowe).

Pod koniec Року 1959 wyprodukowano zmontowano г części nadesłanych г Fabryki Karosa pierwszą SERIE 20 SZTUK autobusów międzymiastowych стручок Nazwa Jelcz 043. W następnym Roku wykonano już 200 egzemplarzy, Produkcja systematycznie wzrastała dążąc сделать docelowej wielkości 1500 SZTUK rocznie. Stopniowo destroyowano import elementów nadwozi, natomiast kompletne podwozia nadal były sprowadzane z Chechosłowacji.

W 1963 roku Jelczańskie Zakłady Samochodowe przystąpiły do ​​produkcji odmiany miejskiej autobusu Jelcz na licencji Škoda 706 RTO MEX (czes. mestský exportní ). Nową odmianę oznaczono symbols Jelcz 272 MEX.

Zakłady Karosa produkowały karoserię w czterech wersjach:

  • miejskiej eksportowej MEX produkowany od 1963 roku przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe
    • Вимиари:
      • Длина: 10870 мм
      • Ширина: 2500 мм
      • Wysokość: 2900 мм
  • dla komunikacji miejskiej MTZ (czes. městský tuzemský )
    • Miejsca siedzące: 20 + 2
    • Miejsca stojące: 58
    • Wymiary:
      • Длина: 10810 мм
      • Ширина: 2500 мм
      • Wysokość: 2900 мм
    • Dopuszczalna masa całkowita: 14 400 кг
    • Максимальная скорость: 65 км / ч
    • Объем: 28 л / 100 км
  • для komunikacji międzymiastowej CAR
    • Miejsca siedzące: 41 + 7 + 2
    • Miejsca stojące: 38
    • Вимиари:
      • Длина: 10810 мм
      • Ширина: 2500 мм
      • Wysokość: 3180 мм
    • Dopuszczalna masa całkowita: 14 400 кг
    • Максимальная скорость: 75 км / ч
    • Объем: 26 л / 100 км
  • турник ЛЮКС
    • Miejsca siedzące: 38
    • Вимиари:
      • Длина: 10810 мм
      • Ширина: 2500 мм
      • Wysokość: 2980 мм
    • Dopuszczalna masa całkowita: 12 800 кг
    • Максимальная скорость: 85 км / ч
    • Spalanie: 23 л / 100 км

Następcą model 706 RTO była seria pojazdów: Karosa ŠM 11 (Škoda Městská), ŠL 11 (Škoda Linková) и ŠD 11 (Škoda Dálková).

Autobus wersji międzymiastowej CAR miał 41 miejsc siedzących. Do napędu pojazdu służył sześciocylindrowy silnik ZS typu Škoda 706 RT z bezpośrednim wtryskiem, który zawieszony był nad osią przednią. Objętość skokowa silnika wynosiła 11,8 litrów, a stopień sprężania 16,5. Silnik ten osiągał moc znamionową 117,6 кВт на 1900 обр. / Мин. W żeliwnym kadłubie osadzono składany wał korbowy podparty na siedmiu łoyskach rolkowych.

Instalacja elektryczna o napięciu znamionowym 24 V zasilana była prądnicą prądu stałego o mocy 800 W.

Układ napędowy autobusu rozwiązano w sposób klasyczny. Zastosowano dwutarczowe suche sprzęgło cierne sterowane Mechanicznie oraz pięciobiegową skrzynkę przekładniową. Bieg V był biegiem bezpośrednim. Przeniesienie napędu na tylny most zrealizowano za pomocą dwuczęściowego wału napędowego zaopatrzonego w przeguby krzyżakowe. Przekładnię główną podwójną tworzyły dwie pary kół zębatych: stożkowa i walcowa. Całkowite przełożenie przekładni głównej wynosiło 5,62.

Szkielet samochodu tworzyła nitowana rama podłużnicowa.Sztywna przednia oś oraz tylny most napędowy wsparte były na wzdłużnych, półeliptycznych resorach piórowych. Zastosowano składane koła jezdne typu Trilex, odlewane z żeliwa oraz ogumienie o wymiarach 11.00 - 20 ".

W układzie kierowniczym użyto przekładni ślimakowej współpracującej z pneumatycznym nadciśnieniowym Mechanizmem wspomagającym.

Bębnowe hamulce wszystkich kół uruchamiane były pneumatycznie. Jednoobwodowa instalacja hamulcowa miała wyprowadzenie do podłączenia hamulców przyczepy.Wyposażenie pojazdu w hamulec silnikowy ułatwiało jego eksploatację w terenie górzystym.

Nadwozie wagonowe konstrukcji szkieletowej miało elastyczną i nowoczesną jak na owe czasy sylwetkę. Obłe kształty ściany przedniej z dużymi giętymi szybami poprawiały właściwości aerodynamiczne pojazdu. We wnętrzu zbudowano stałe fotele ze szkieletem rurowym dla 41 pasażerów oraz 7 fotelików składanych (patrz fotografia). Autobus wyposażony był w bagażnik wewnętrzny w formie półek nad oknami oraz w baganik dachowy.

Dobre ogrzewanie zapewniały dwie nagrzewnice. Jedna z nich połączona została z układem chłodzenia silnika, other niezależna zasilana była olejem napędowym. Długość całkowita autobusu wynosiła 10 800 мм, natomiast wysokość wnętrza 1900 мм. Przy masie własnej 8700 kg i dopuszczalnym obciążeniu ok. 4000 кг, maxsymalna prędkość wynosiła 85 км / ч. Zużycie paliwa określone było na 25 л / 100 км.

.

Смотрите также

     ico 3M  ico armolan  ico suntek  ico llumar ico nexfil ico suncontrol jj rrmt aswf